Jeśli już 'gaworzymy' na temat akumulatorów,to właśnie przed chwilką wymieniłem swój.
Ten co wyjąłem ma - jak wcześniej pisałem - 11 lat !!! i jest to (jakiś) Spark o symbolu S70P 70Ah 680A.
Wujek google milczy na ten temat, ale może ktoś mógłby coś więcej powiedzieć na temat tej ... 'firmy' ?
Jeśli już 'gaworzymy' na temat akumulatorów,to właśnie przed chwilką wymieniłem swój.
Ten co wyjąłem ma - jak wcześniej pisałem - 11 lat !!! i jest to (jakiś) Spark o symbolu S70P 70Ah 680A.
Wujek google milczy na ten temat, ale może ktoś mógłby coś więcej powiedzieć na temat tej ... 'firmy' ?
Jakakolwiek firma by to nie była ... 11 lat to rewelacyny wynik . Cokolwiek teraz kupiłeś, możesz być jednego pewien - 11 lat raczej nie pociągnie
Tzn. tak domniemam, że ma tyle tat, gdyż autko kupiłem w sierpniu 2006 r. i akumulator był wówczas brudny i dodatkowo nie ma przy tym żadnego wpisu w papierach o jego wymianie - a auto było serwisowane tylko w ASO.
Tak więc czekałem z roku na rok, kiedy mi się 'skończy'.
No i sie skończył, kiedy tego się nie spodziewałem, gdyż jeszcze całą poprzednia zimę przejeździłem bez problemu.
Moje dotychczasowe 'osiągi' (w benzynowych) to 5-6 lat.
Decydowałem się na Centrę Plus CB740 - i tutaj wyszedł mały zonk, gdyż po zamontowaniu klemy + z bezpiecznikami 'ślicznie' zasłoniło mi oczko kontrolne. :wink:
W Sparku, było to przewidziane.
Ja właśnie zainstalowalem Centre future CA770 pasuje idealnie, teraz jestem "gość" i czekam na zime :diabelski_usmiech Na fabrycznym dziś rano znów było odpalanie z kabla...zdechł całkiem
Orginalne akumulatory długo wytrzymują, bo auto jest nowe. Chociaż bardziej tu chodzi o rozrusznik. Z biegiem lat tulejki się wybijają i trzeba większej mocy rozruchowej, tzn akumulator musi wykonać większą robotę. Później jak wsadzamy nowy akumulator to dlatego nie ma szans na podobny wynik. Jedno jak i drugie nie jest regułą oczywiście
Tylko ta wysyłka; czy coś nie uszkodzi się podczas przesyłania?
wysyłka to wg mnie połowa problemu. Najgorsze może być w momencie reklamacji - odsyłanie itp (kolejne koszta). Dlatego aku szukam u mnie w mieście - nawet jak padnie to zazwyczaj dają na czas rozpatrywania reklamacji jakiś zastępczy i można jeździć dalej.
Słuchajcie i ja szukam aku bo ten co mam jest ory i siedzi już 10lat a parametry jego 72Ah/700A i mam do was pytanie jakiej formy polecacie i najważniejsze żeby ładnie wszedł w miejsce oryginalnego rozchodzi mi się o tą plastikową obudowę co zasłania cały akumulator.
Dodam że mój już zaczyna powoli siadać i nie chciałbym żebym rano musiał z kablami wojować bo czasem mam tak że po odpaleniu muszę wbić kod od radia :/
Brać 72 czy większy może ?? W aucie jest wzmak + skrzynia + głośniki + kondensator, dodatkowo ory navi Blaupuntk, xenon, ele. fotel kierwocy, podgrzewane fotele itd... czyli trochę jest elektroniki.
Jeszcze jak się udzielałem więcej na forum laguny to te akumulatory miały świetne opinie.
U mnie 6 lat siedzi od nowości jakiś OEM, oby jeszcze nie zdechł tej zimy :roll:
Ja mogę polecić aku firmy BANNER, taki z bykiem. Miałem go w corsie 40ah i kiedyś wsadziłem go do stareńkiego diesla i odpalał na tym aku od kopa, nawet spory czas jeździł na nim i dawał rade.
Moim zdaniem na akumulatorze nie ma co oszczędzać w silnikach diesla bo można się przejechać.
Od siebie proponuję do O2 77ah Centra Futura, mieści się na styk praktycznie.
Pierwsza zima nie zrobiła na nim wrażenia bo przy temp poniżej -25°C odpalał bez problemów.
Tak jak koledzy wspominali już wcześniej, do tego dostajemy prawa do korzystania z pakietu Centra Assistance. Z którego możemy skorzystać w każdym miejscu w kraju i o każdej porze (24h/7), bez względu na to czy jest to wada fabryczna, czy usterka spowodowana złą eksploatacją.
Mamy prawo do maksymalnie 2 bezpłatnych interwencji w okresie obowiązywania pakietu tj. 2 lata od daty zakupu akumulatora.
Przyznam że oby to nie było potrzebne ale 2 zimy mamy spokój a gwarancja jest na 3 lata.
a ja w sowjej skodzie mam akumulator firmy kager 74ah i zaczayna mi sie ciezko odpalac z rana !
czy ktos moze wie gdzie sie tam dolewa wody czy sie w ogóle dolewa?
Miałem taki założony 66Ah do Fabii 1,9TDI 101koni.Aku tej pojemności jest przewidziany do 1,4 TDI .Został on wyjęty z powypadkowego Polo które rozbiłem i sprzedałem. Do Fabii powinien być zastosowany aku pomiędzy 70 a 80Ah .Ten był rok w Polo i 5 w Fabii i do końca ani razu nas nie zawiódł do sprzedaży auta teraz w lipcu.
EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737
no i pi****a, 3 miesięczny banner się wysrał, przez 5 dni nie odpalałem auta i dziś rano jak miałem pojechać po siostrę to nawet centralnego nie mógł otworzyć. Co prawda przez ostatnie 2-3 dni w nocy były dosyć dobre mrozy ale żeby nawet raz wałem nie zakrecił :evil: ??
Jak odpaliłem z kabli to potem już cały dzień jeździłem bez problemu, teraz aku jest pod prostownikiem i zobaczymy co będzie. Jak po 3-4 dniach to się powtórzy to pojadę do sprzedawcy i mu tym śmieciem na biurko rzucę...
A jeszcze jak go kupowałem to mówię, że potrzebuje taki aku, który będzie czasami stał kilka dni nie odpalany i żeby mrozy go nie zabiły...
Cena domeny: 3799 PLN (do negocjacji). Możliwość kupna na raty od 354.57 PLN miesięcznie. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
może to taka "cicha woda..." :?:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
kiki, mnie też Banner padł. Co prawda ma już trzeci rok, ale w ubiegłym miałem większe problemy z odpalaniem. Wtedy nawet przy -1 st. C nie odpalał. Możliwe, że świece żarowe też miały na to wpływ, bo jak się okazało nie grzały. W tym roku świece nowe i przy -8 st. C odpalał. Jednak ostatnio w sobotę przejechałem 3 km, później stał cały czas. We wtorek tylko przepaliłem, a wczoraj już nie drgnął :? Dziś trzeba na "szelkach" odpalić. Nie mam pod blokiem dostępu do gniazdka, bo podpiąłbym prostownik Jednak garaż to majątek.
Komentarz